zo 27 aug 2017  om 10.00 uur
Voorganger: Ds. Véronique Lindenburg
Zondagsviering
Tekst(en): Mattheüs is: 16:21-28

Op zondag  gaat ds. Lindenburg voor. De lezing uit het Evangelie naar Mattheüs is: 16:21-28. Hier gaat het over het gesprek tussen Jezus en zijn leerlingen. Ze lijken tegenover elkaar te staan, want ook voor hen zijn de woorden van Jezus niet altijd zo gemakkelijk te begrijpen. En hun menselijke natuur verzet zich tegen zijn beeld van een andere manier van leven. In wat gezwollen taal beschrijft lied 941 dat gevoel. Hoe kunnen wij gelovige zijn? Houden wij het beeld nog vast van een mens die dicht bij God wil leven? Hoe kunnen wij kerk zijn? Zijn wij te herkennen als mensen die het leven tot in eeuwigheid willen verdienen? En hoeveel tijd hebben we daarvoor nog? Meer vragen dan antwoorden misschien deze zondag.
Liturgie
Preek

terug

Laatste nieuws

Blog

22 oktober 22 oktober

lees meer »
 
29 oktober 29 oktober

lees meer »
 
Diwali Diwali

Hindoes wereldwijd vieren vandaag Diwali, het feest van het licht, gewijd aan godin, Lakshmi, zij staat in het grote godenfirmament van het hindoeïsme voor voorspoed, geluk, succes, wijsheid en welvaart. Het feest benadrukt de overwinning van het goede op het kwade, van het licht op het donker. Voorafgaand van het feest wordt het huis schoongemaakt, voor zover men dat al niet deed wordt een week afgezien van vlees en alcohol, mens en dier wordt versierd met kleur en nieuwe kleding of accessoires. Tijdens het feest branden er talloze lichten met als hoop dat het innerlijk van de mens verlicht mag worden en men na dit feest weer zonder zonden verder kan. Elementen van Divali doen ons denken aan ons Kerstfeest. Als u iemand kent die hindoe is en dit feest viert, wens hen een “Gelukkig Divali”, beter nog: weet u éen in goddelijk licht. Zie ook: https://www.nrc.nl/nieuws/2011/10/27/diwali-het-kleurrijke-festival-van-het-licht-a1465771
VL, 19 oktober
 

lees meer »